AineenvaihduntaJooga

Aineenvaihdunta­Jooga

 

Oletko kyllästynyt kuulemaan, että ainoastaan kovatehoinen liikunta voi tehostaa aineenvaihduntaasi ja auttaa pudottamaan painoa?

 

Oletko satunnainen liikkuja, joka kaipaa jotain uutta ja unelmoi omasta hetkestä kehon hellimisen parissa, samalla elvyttäen nestekiertoa ja aineenvaihduntaa?

 

Oletko ajateluut, että joogaa olisi kiva kokeilla, mutta mietit osaatko tai pystytkö tekemään liikkeitä?

 

Elätkö ruuhkavuosia ja aikasi ja jaksamisesi on rajallista?

 

Oletko väsynyt rääkkäämään itseäsi pikaisten tulosten toivossa? Kaipaatko aloittelijana enemmän kehoa hellivää ja kokonaisvaltaisempaa liikkumista? 

 

Oletko unohtanut itsesi arjen kiireeseen ja stressiin, johon hermostosi on reagoinut voimakkaasti?

 

Keho on turvonnut, paino ei laske vaikka mitä tekisit. Yrität lisätä kierroksia, vähennät ruuan määrää. Silti keho ei päästä irti neste turvotuksesta ja kuonasta. Nukut huonosti. Lisäät silti kierroksia ja treenaat vielä kovemmin. Paino ei vaan putoa! "Mitä ihmettä täällä tapahtuu?!" on enemmän kuin tuttu lause sinulle.... olet kadottanut yhteyden kehoosi ja sen tarpeisiin.

STOP! Olet eloonjäämis-moodissa; se tarkoittaa, ettei kehosi ymmärrä mitä siltä pyydät. Stressitasot kasvavat arjen kiireen ja paineen keskellä ja kun kortisolin määrä lisääntyy kehossa päivästä toiseen (stressihormoni), niin pian tilanne on vielä huonompi. 

Ainoa vastaus on hidastaa. Tai pysähtyä hetkeksi kokonaan ja arvioida tilanne uudelleen.

Sano EI pakottamiselle ja kehon ruoskinnalle. Lähde matkalle tutustumaan uudelleen oman kehosi tarpeisiin. Olen tukenasi.

 

 Tämä on aineenvaihduntaa hellivä ja herättävä verkkokurssi, jossa pääset tutustumaan joogan maailmaan kehoa kuunnellen, rauhallisesti ja ilman suorituspaineita.  Saat kehittyä omassa tahdissa ja oman kehon ehdoilla. Liikkeet ovat selkeästi ohjattuja ja aloittelijallekin sopivia.

MIKSI AINEENVAIHDUNNAN TEHOSTAMINEN ON TÄRKEÄÄ?

 

Hyvä kehon aineenvaihdunta tarkoittaa sitä, että keho kuluttaa sen energiamäärän jonka syöt. 

Jos paino nousee vaikka kuinka yrität sitä hallita syömällä oikein ja oikeita määriä, voi aineenvaihduntasi olla eri syistä hitaampi. Silloin painoa ja turvotuksia voi kertyä kehoon. 

Aineenvaihdunnan parantaminen ei kuitenkaan ole vain sitä, että painetaan 100-lasissa täysillä ja yritetään polttaa mahdollisimman paljon kaloreita ja rasvaa. Tällainen toiminta voi itseasiassa sabotoida kokonaan kehon kykyä toimia normaalisti ja tehokkaasti.

Se voi esimerkiksi aiheuttaa lymfaaattisen järjestelmän ja lihaksiston tukkoisuutta, jolloin aineenvaihduntatuotteet eivät pääse poistumaan kudoksista. Tämä taas voi aiheuttaa selluliittia (joka ei ole siis ainoastaan ylipainoisten ihmisten ongelma!). Liiallinen kuormitus ilman palauttavia harjoituksia voi siis kerryttää kehoon kuonaa ja turvotusta enemmän kuin ymmärrämmekään.

Jooga on oiva tapa avata kehoa, auttaa elimistöä poistamaan kuonaa ja turvotusta, lisätä aineenvaihduntaa lempeästi mutta tehokkaasti ja rauhoittaa hermostoa; kaikki nämä ovat tärkeitä elementtejä painonhallinnassa  ja painonpudotuksessa.

6 viikon verkkokurssi omalla kurssialustalla JÄÄ sinulle omaksi!

VOIT PALATA NÄIHIN HARJOITUKSIIN KOSKA VAAN, AIKARAJAA EI OLE!

Tutustu joogan pehmeään ja tasapainoiseen maailmaan, rauhallisesti ja ilman suorituspaineita. Saat edetä ja kehittyä omassa tahdissa ja oman kehon ehdoilla. Aineenvaihdunnan elvyttämisen lisäksi opit myös, miten suolisto ja ruuansulatus hyötyvät joogasta ja miten voit rauhoittaa hermostoasi ja tasapainottaa kehon mahdollisia puolieroja.

”Uupumuksen myötä jäi liikunta lähinnä koirien kanssa metsässä rauhassa haahuiluun. Keho alkoi olla kankea ja kipeä. Varsinkin aamut alkoivat tuntua suorastaan mummoilulta, kun ähisin ja uikutin, että sain pikkuhousut jalkaan. Maijan lymfakiertoa avaavat matalankynnyksen ohjelmat saivat minut jälleen muistamaan miten hyvää venyttely tekeekään keholle. Energiaa virtaa taas, keho tuntuu kevyemmällä ja joustavammalta. Nyt olen jo aloitellut pikku hiljaa muutakin liikuntaa joogan rinnalle."

-Elina 49 v

 

Jos ajattelet, että jooga on liian vaikeaa ja kuuluu lajina vain notkeille ihmisille jotka kykenevät vääntäytymään mitä ihmeellisimpiin asentoihin, ja että jooga on jonkinlainen outo uskonto niin unohda nämä mielikuvat heti!

 

Tämän kurssin hyödyt aineenvaihdunnalle ovat moninaiset:

Opit uudellen tuntemaan mitkä ovat oman kehosi tarpeet. Joogassa olemme läsnä itsellemme, arvostelematta ja ilman turhia vaatimuksia. Olemalla läsnä opimme kuulemaan todelliset viestit siitä mitä tarvitsemme.

Joogassa tehdyt kiertoliikeet keskivartalolle lisäävät kevyesti painetta suolistossa ja ruuansulatuselimissä. Sisäelimet kaipaavat aktivointia samalla tavalla kuin muukin keho (lihakset, nivelet). Kun keho ja elimet ovat säästöliekillä ja tukkoiset, aineenvaihdunta ei pääse oikeuksiinsa. Tällä kurssilla aktivoimme kehoa uskomattoman kokonaisvaltaisesti.

Kiinalaisesta lääketieteestä ja joogasta tutut meridiaanit saavat myös jooga-harjoituksissa aktivointia (akupunktiopisteet sijaitsevat näissä meridiaaneissa eli kehomme "sähköjohdoissa"). Tästä näkökulmasta katsottuna meridiaanit korreloituvat eri sisäelimiin jolloin esimerkiksi juuri ruuansulatuselinten meridiaaneja stimuloimalla (fyysisen liikkeen stimuloinnin lisäksi) päästään vaikuttamaan ruuansulatukseen.

 

  • pääset tutustumaan joogaan lajina rauhassa, omassa kodissasi ja omaan tahtiin
  • opit joogaliikkeitä, jotka eivät vaadi liiallista ponnistamista tai erityistä notkeutta
  • pääset takaisin yhteyteen omaan kehoon ja sen todellisiin tarpeisiin
  • opit kuuntelemaan kehoasi, et mieltäsi, joka usein kertookin kaikenlaisia tarinoita siitä, mitä PITÄISI tehdä jotta on tarpeeksi tehokas tai miten PITÄISI suorittaa tehokkaasti
  • saat monipuolisia harjoituksia joita voit vaihdella päivän tarpeen ja kehon olotilan mukaan 
  • saat rutiiniisi palauttavia harjoituksia muiden liikuntatottumusten rinnalle
  • opit hengittämään rauhallisemmin ja hermostoa paremmin tukien
  • aineenvaihduntasi ja suolistosi toiminta tehostuu ja elpyy

 

MITÄ JOOGAA AINEEN­VAIHDUNNAN TUEKSI - verkkokurssi sisältää?

Nämä harjoitukset ovat erityisesti aineenvaihduntaa ja suoliston toimintaa parantavia, liikkuvuutta lisääviä ja hermostoa rauhoittavia!

  • Joka viikko uuden aloitus/infovideon ja joka viikko avautuu uudet harjoitukset käyttösi
  • Aamujooga 
  • Taso 1 video 1   16/27min
  • Taso 1 video 2   24min
  • Taso 2 video 1   22min
  • Taso 2 video 2   28min
  • Jooga taso 1-2   45min
  • Jooga Taso 1   50min
  • YIN jooga   65min
  • Virkistävä jooga   10min
  • Liikkuvuutta lisäävä jooga   20min

 

BONUKSENA SAAT VIELÄ:

  • 4min Hengitysharjoitusvideon
  • Rentouttava jooga 13min
  • Toimistojooga 12min
  • PDF muodossa YIN joogaharjoituksen ja lisätietoa meridiaaneista ja niiden merkityksesta ja tunnepuolen vaikutuksista kehoomme

 

6 viikon joogaa aineenvaihdunnan tueksi verkkokurssi nyt 87€!

Jos maksat pankki - tai luottokortilla saat sähköpostiin heti ohjeet miten kirjaudut sisälle kurssialustalle (muista tarkistaa myös roskapostikansio)! Kurssi JÄÄ sinulle omaksi.

TULE MUKAAN JA ALOITA AINEENVAIHDUNTAJOOGA HETI

Haluatko maksaa Edenredin, Easybreakin tai E-passin verkkomaksulla/mobiilimaksulla tai Smartum Pay - sovelluksella ?

Löydät minun yritykseni hakusanoilla Wellness Maija Grace kyseisen yrityksen sivuilta. Voit maksaa kurssin maksun sieltä ja laittaa kuitin/kuvan kuitista/maksukoodin meilitse [email protected].

HALUATKO MAKSAA TILISIIRROLLA?

Tee näin:

Saaja: Wellness Maija Grace
Tilinumero: FI59 5414 0420 0143 90
Viestikenttään: aineenvaihduntajooga 
Summa: 87€ (Sis.alv)

Lähetä sen jälkeen kuitti ostostasi [email protected] 

Saat tunnukset 24-48 tunnin kuluessa kuitin toimittamisesta.

Mikäli kaipaat apua tai sinulla herää kysymyksiä voit olla yhteydessä sähköpostitse!

"Erikoisen kevään ja yli kolmen kuukauden etätyön jumittamana tämä jooga on parasta mitä on tapahtunut.
Erilaisia jooga -kokeiluja olen aikaisemminkin tehnyt mutta sopivaa ei ole oikein löytynyt. 
Ehkä nyt aika oli oikea?
Maijan rauhallinen, lempeä ja etänäkin hienosti kohtaava ohjaustapa toimii hyvin.
Liikkeet selitetään tarkasti ja jooga etenee aloittelijallekin sopivassa tempossa.
Erityisen hyvää on harjoitusten muokattavuus ja pituus, valinnanvaraa lyhyeen aamujoogaan tai toimistojoogaan ja ajan salliessa voi keskittyä pidempiin harjoituksiin.
Harjoituksien ohessa tulee sopivasti tietoa aineenvaihdunnasta ja kehon toiminnasta.
Erittäin laadukas ja hyvin koostettu kokonaisuus.
Kiitos❤”

Tunnejooga kurssit omalla kurssialustalla jolle pääset milloin vain joko läppärillä tai puhelimella Kajabi sovelluksen avulla! Kurssi on käytössäsi ikuisesti!

TUTUSTU AINEEN­VAIHDUNTA JOOGAAN

 

Aloita uusi vaihe elämässä

Joogaa aineenvaihdunnan tueksi- verkkokurssille voit osallistua lähtötasostasi ja elämäntilanteestasi huolimatta turvallisesti ja omassa rauhassasi ammattilaisen ohjauksessa. Ainoa vaatimus on, että pääset lattialle istumaan (erilaisia istuma-asentovaihtoehtoja annetaan kurssilla) ja selinmakuulle. Kurssilla on VAIHTOEHTOISET LIIKKEET JA APUVÄLINEET video jossa käydään läpi eniten kysyttyjä asioita.

 

Osallistuessasi kurssille päätät ottaa aikaa itsellesi ja panostaa omaan hyvinvointiisi lempeän joogan avulla. Harjoituksissa huomaat miten voit vain antaa turhien ajatusten mennä menojaan ja harjoituksen jälkeen huomaat tilalle tulleen levollisuuden ja uusia raikkaita ajatuksia. Opit mielenhallintaa ja saat elämääsi selkeyttä. 

 

Jooga auttaa kireää kehoa rentoutumaan ja mieltä rauhoittumaan kiireidenkin keskellä. Henkisen kehityksen lisäksi jooga parantaa lempeän tehokkaasti liikkuvuutta, ryhtiä sekä lisää aineenvaihduntaa ja suoliston toimintaa, mikä parantaa huomattavasti elämänlaatua. Terve aineenvaihdunta ei auta vain painon pudotukseen, se tuo huomattavan määrän lisää energiaa päiviin.

 

Stressihormoni kortisoli on monilla meillä koholla, aiheuttaen aineenvaihdunnan hidastumista ja kehon tukkoisuutta. Tämän kurssin joogaharjoitukset auttavat kehoa palautumaan stressistä ja laskee näitä stressihormonitasoja tehokkaasti.

 

Saat hyvinvoivan ja elpyneen kehon, hyvän mielen ja ehkä myös koet onnentunteita, mitkä itsesi lisäksi myös läheisesi huomaavat sinussa.

 

”Olen nyt tehnyt koko 6 viikon ohjelman (en ihan jokaista harjoitusta) ja voin vakuuttaa, että tämä on ammattitaidolla koostettu ja ohjattu satsi. Helppoja, vähän vaikeampia, vaihtoehtoisia, istuen, maaten, seisten, tyynyjä tai bolstereita yms tarpeen mukaan apuna käyttäen. Olen testaillut monia joogamuotoja (ja vastaavia liikuntamuotoja) ja ohjaajia. Nyt täytyy antaa Maija Gracelle täydet pisteet. Ihanan lämmin ote asiaan, rauha tehdä liikkeet, edetä liikkeestä toiseen. Ja sitten vielä se, että nämä säilyvät itselläni vielä jatkossakin, ettei tarvitse täältä maalta lähteä kaupunkeihin. Vaan vaikka pihalla tekisi.” - Kurssilainen Kirsi

Hei, olen Maija Grace

Olen toiminut liikunta- ja hyvinvointialan yrittäjänä 15 vuotta ja olen oppinut kantapään kautta levon ja kehon kuuntelemisen merkityksen. Jooga on tullut osaksi minun arkea ja työtä sen jälkeen, kun jouduin kehoni ja hermostoni totaalisen uupumisen takia vähentämään elämästäni liian kuormittavaa liikuntaa hetkellisesti kokonaan. Huomasin, että joogan parissa voi vahvistua, pudottaa painoa ja pysyä terveenä paljon vähemmälläkin ”rääkkäyksellä". Tällä toipumisen tiellä on ollut vahvasti siis mukana ruokavalio, oikeat ravintolisät ja keholleni sopivat liikuntamuodot.

 

Vuonna 2018 kävin ensimmäisen kerran Intiassa kouluttautumassa Jooga-ohjaajaksi ja käyn vuosittain päivittämässä tietotaitojan eri koulutuksissa (mm hengitysterapiakoulutuksessa). Käytän oppejani oman ja asiakkaiden terveyden tueksi. Ohjaan joogaryhmää Sauvossa (hatha/flow/YIN) ja ryhmä kasvavaa jatkuvasti. Pidän myös yksityistunteja eri ryhmille ja TYKY- tapahtumissa luennoin terveyteen liittyvistä aiheista ja ohjaan lempeää, kaikille sopivaa joogaa.
Missioni onkin tuoda joogaa kaikille mahdolliseksi liikuntamuodoksi ja Tunnejooga-konseptin alla kulkevat kurssit uusiutuvat ja laajentuvat jatkuvasti.

Tämän tyyppiselle liikumiselle ja omaan kehoon tutustumiselle on selvä kysyntä.Koulutukseni:

Aikuisliikunnan ohjaaja

FISAF- personal trainer 

Lähihoitaja

Ihana Elämä Terveysanalyysi-yrittäjä

Kosmetologi

IFA Diplomi-aromaterapeutti

Hatha-jooga ohjaajakoulutus (Yoga Vidya Mandiram, Rishikesh, Intia)

YIN-jooga ohjaajakoulutus (Kranti Yoga, Goa, Intia)

Osho Dynamic Breath therapist - koulutus (Elontuli, Lohja 2020-2022)

”Enemmän kuin vastinetta rahalle. Sopii monentasoiselle. Lisäksi Maijan ohjaus miellyttävää ja rauhallista. Luulin, etten pidä nettijoogasta, mutta toisin kävi. Kurssilainen

"Oon ihastunu tohon 65min yin-joogasarjaan. Teki niin hyvää heti kun kokeilin, et oon nyt kolmena aamuna jo tehny sen. Pientä edistystä on jo.

Se miksi alunperin tää kurssi kiinnitti mun huomion oli tuo maininta aineenvaihdunnan ja lymfan tehostajana. Oon anatomian tenttiä vaille valmis hieroja ja uudessa hieronnan ammattitutkinnossa meillä oli ihan uutena mahdollisuutena valita lymfa lyhyesti. Ylättävää oli miten niin kevyt käsittely voi vaikuttaa vahvasti. Siksi myös joogalla lymfan aktivointi kiinnosti.

Oon tehny harjoituksen joko aamulla tai illalla. Aamulla todellakin huomaa yön jälkeisen kankeuden. Mutta sen jälkeen on ihana aukinaisempi olo.

Illalla keho antaa ihan erilailla periksi ja varsinkin tuo YIN rauhottaa ennen nukkumaanmenoa. Oon aikamoinen pyörijä sängyssä ja nukahtaminen voi ottaa aikaa. Iltajoogan jälkeen oon nukahtanut vähän nopeammin. Välillä on kyllä saanut nousta jopa muutaman kerran vessaan, joka varmasti myös johtuu juodusta nesteestä. Mut mieli on silti ollut levollisempi.

Tällaiselle joka ei oo joogatunneilla käynyt, on hyväksi selkeät ohjeet ja mukava rauhallinen, miellyttävä ääni ohjaajalla.
Siis tuo ääni mun mielestä ratkaisee aika paljon. Kovin metalliset ja rahisevat äänet ärsyttää.

Kiitos taas, tää kurssi on ollut ihana lisä mun korona-arkeen.” 
Kurssilainen Katja

”Hei! Olen mukana tunnejoogakurssilla ja haluan kiittää Sinua lämpimästi ihanista joogatunneista! Sinusta välittyy uskomaton sisäinen ja ulkoinen kauneus, ja tyylisi kertoa eri liikkeistä ja niiden vaikutuksista on erinomainen. Nautin todella paljon! Kiitos! ” Kurssilainen Maria

”Kiitos sinulle nautittavasta paketista! Sulla on niin mukavan lempeä, hyväksyvä, pakottamaton ote asiaan! Olen ehtinyt elämäni aikana kohdata monenlaisia ohjaajia ja erilaisia liikunta,- jooga yms modaliteetteja. Näissä sun ohjaamissa harjoitteissa sielu, mieli ja sydän lepää ❤” Kurssilainen Kirsi

 6 viikon joogaa aineenvaihdunnan tueksi verkkokurssi nyt 87€!

Jos maksat pankki - tai luottokortilla saat sähköpostiin heti ohjeet miten kirjaudut sisälle kurssialustalle (muista tarkistaa myös roskapostikansio)! Kurssi JÄÄ sinulle omaksi kurssialustalle. Jos sinulla herää  kysymyksiä voit olla yhteydessä Maijaan  [email protected] 

(vastailen arkisin 9-17)

TULE MUKAAN TÄSTÄ

 

Haluatko maksaa Edenredin, Easybreakin tai E-passin verkkomaksulla/mobiilimaksulla tai Smartum Pay - sovelluksella? (Fyysiset setelit eivät käy maksuksi).

Löydät minun yritykseni hakusanoilla Wellness Maija Grace kyseisen yrityksen sivuilta. Voit maksaa kurssin maksun sieltä ja laittaa kuitin/kuvan kuitista/maksukoodin meilitse [email protected].

HALUATKO MAKSAA TILISIIRROLLA?

Tee näin:

Saaja: Wellness Maija Grace
Tilinumero: FI59 5414 0420 0143 90
Viestikenttään: aineenvaihduntajooga 
Summa: 87€ (sis.alv)

Lähetä sen jälkeen kuitti ostostasi [email protected] 

Saat tunnukset 24-48 tunnin kuluessa kuitin toimittamisesta.

Mikäli kaipaat apua tai sinulla herää kysymyksiä voit olla yhteydessä sähköpostitse!

Tunnejooga kurssit omalla kurssialustalla jolle pääset milloin vain joko läppärillä tai puhelimella Kajabi sovelluksen avulla! Kurssi on käytössäsi ikuisesti!

”On kyllä jo tässä vaiheessa ollut hintansa arvoista. Itse olen ollut aina sellainen riuhtova liikkuja - joogaa olen aiemmin kokeillut, mutta sielläkin silloin ajattelin, että pitää riuhtoa täysillä, että on tehoa.

Tämä kokemus, että lempeydelläkin etenee, on kyllä minulle iso kokemus. Huomaa kyllä, että Maijalla on hyvä koulutuspohja ja oikeasti tietoa ihmisen fysiologiasta. Hyvin otettu huomioon mahdolliset rajoitteet ym. Liikkeet ovat turvallisia tehdä varmasti kenelle tahansa.” - Kurssilainen